HALLOWEEN’OWY ”ESCAPE ROOM” – czyli nietypowa lekcja j. angielskiego!

Data publikacji: listopad 2017

31 października w pracowni językowej pani profesor Moniki Tykwy uczniowie klasy 2b mieli niepowtarzalną okazję

wziąć udział w „Halloween’owym Escape Roomie”. Już od progu wiedzieliśmy, że szykuje się coś niezwykłego, gdyż z klasy dobiegała muzyka „nie z tego świata”, a na drzwiach pracowni widniała informacja ostrzegająca, iż wejść będzie łatwo, ale to czy będziemy mogli opuścić klasę, nie jest pewne!

Wchodząc do klasy, otrzymaliśmy instrukcję, aby podzielić się na grupy i otworzyć koperty z czekającymi na nas zadaniami. Informacja w języku angielskim o tym, że „krzesło jednego z uczniów się pali!” oznaczała, że pod jednym z krzeseł znajdziemy kolejną kopertę z zadaniem. Polegało ono na tym, że musieliśmy przeczytać opis święta Halloween, a także zeskanować kod QR, aby odczytać i odpowiedzieć na zawarte tam pytania. Po rozwiązaniu tej zagadki podchodziliśmy do nauczyciela, aby sprawdzić poprawność odpowiedzi oraz  otrzymać nowe zadanie, w którym zaszyfrowana była informacja, gdzie szukać kolejnej koperty. I tak kolejne zadania prowadziły do kolejnych kopert ukrytych m. in. pod biurkiem nauczyciela czy przy oknie. Cała zabawa polegała na tym, że musieliśmy rozwiązywać zagadki w języku angielskim, aby móc wydostać się z sali i jednocześnie w sposób niezwykle ekscytujący pogłębiać wiedzę na temat tradycji związanych z Halloween.

Po zebraniu i złożeniu wszystkich części puzzli ukrytych w kopertach otrzymaliśmy do zeskanowania obrazek kodu QR, pod którym ukryte było zaklęcie. Aby wydostać się z klasy konieczne było wypowiedzenia tego zaklęcia. Wszystkim uczniom udało się rozwiązać zadania na czas, a halloween’owy nastrój towarzyszył nam dzięki temu przez cały dzień!

Natalia Mydłowska kl. 2b