Polsko- niemiecka wymiana młodzieży 2018

Data publikacji: marzec 2018

W dniach od 10 do 16 marca grupa dziewczyn z klasy 2c i 2d i 1c: Izabela Chlebowska, Agnieszka Światek, Natalia Radowska, Maria Wisła , Monika Wleklińska i Julia Wędzina wraz z opiekunem panią Marzeną Wojtkowiak uczestniczyła w wymianie polsko-niemieckiej do Wrocławia, Oświęcimia i Krakowa. Naszą podróż zaczęliśmy od godziny 10.00 spod dworca w Słupcy. Długa i żmudna podróż pociągiem jednak nie zniechęciła nas i z wielka ciekawością udaliśmy się do Hotelu we Wrocławiu. Powitanie z niemiecką młodzieżą i opiekunami ( Max Lichte, Simon Chlouba i Manuela Mueller) było bardzo radosne. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na piękny rynek we Wrocławiu. W pierwszych dniach razem z niemiecką przewodnik mogliśmy bliżej poznać historię Żydów. Wiele ciekawych obiektów i architektura związana z zagadkową przeszłością pozwoliła na nowo odkryć te miejsca. Wizyta w Muzeum Narodowym we Wrocławiu przypomniała nam bogatą historię naszego kraju, a dla grupy niemieckiej była nie lada ciekawostką. Dzięki Pani przewodnik poznaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Piękna i słoneczna pogoda dawały jeszcze więcej chęci do zwiedzania i odkrywania nowych miejsc. Po części zintegrowaliśmy się z niemiecką młodzieżą i podszkoliliśmy język. Następne stacje naszej podróży to Oświęcim i Kraków. Bardzo dużo zwiedzaliśmy w Oświęcimiu, co pomogło nam bliżej poznać straszne losy i cierpienie, którego doświadczyły narody Europy i nie tylko . BYŁY NIEMIECKI NAZISTOWSKI OBÓZ KONCENTRACYJNY I ZAGŁADY – to miejsce budzi strach i straszne wspomnienia tych, którzy przeżyli. Tam właśnie mogliśmy prawdziwie dotknąć historii i poznać oblicze prawdy historycznej. Deszczowa pogoda szczególnie kreowała nastrój tego miejsca, a ciemna aura wieczoru potęgowała emocje w naszych grupach.. Naszym ostatnim przystankiem był Kraków. Piękny Wawel, Kościół Mariacki czy stare kamienice mające w sobie piękno i ukrytą historie. Bardzo dużo ciekawych i nieznanych dotąd informacji mogliśmy dowiedzieć się od Pani przewodnik. Dokładnie oprowadziła nas po różnych zakątkach Krakowa. Poprzez wspólne posiłki i bardzo smaczne kolacje mogliśmy integrować się z niemiecką młodzieżą. Wieczorami odbywało się podsumowanie naszych wędrówek , które były świetną okazją do wyrażenia swoich odczuć i emocji. Takie przeżycia zdarzają się raz w życiu, u niektórych są bardzo silne u innych niezauważalne. Dzięki takim podróżom człowiek bardzo się kształci, nabiera nowych umiejętności i zdobywa cenne doświadczenie. To wspaniałe uczucie móc dotknąć i poznać historię od innej strony. Pani Marzena Wojtkowiak bardzo nam pomogła w dokładnym zrozumieniu jeżyka niemieckiego. Dzięki temu więcej zrozumieliśmy i wynieśliśmy cenne lekcje, które na pewno przydadzą się w przyszłości. Wyjazd był bardzo udany, mimo, że pogoda naprawdę zaskakiwała i nie zawsze było słonecznie to uśmiechnięci i pełni wrażeń wróciliśmy do Słupcy. Zachęcamy wszystkich do udziału w tego rodzaju wymianach w przyszłości. Naprawdę warto.