RWANDA i SZTUCZNA INTELIGENCJA

Data publikacji: maj 2021

Od 12 maja w naszej szkole odbywały się warsztaty edukacyjne, których celem był rozwój wśród młodzieży tzw. kompetencji globalnych, a najważniejsze to: wielokulturowość, krytyczne, samodzielne myślenie i kreatywne rozwiązania.

W spotkaniach, które prowadzone były online, uczestniczyli uczniowie klas pierwszych i drugich.

Tematyką zajęć była relacja prowadzącego z jego podróży i obserwacji. Pan Marcin Mińkowski, dzięki szczególnym doświadczeniom podróżniczym oraz karierze zawodowej w czołowych, międzynarodowych koncernach IT, miał okazję poznać i rozwinąć każdą z tych kompetencji i  teraz podzielić się doświadczeniem z młodzieżą.

Prowadzący podróżował w wiele miejsc na świecie, ale jego wielka miłością okazała się Afryka. Dzięki podróżom posiada unikalne doświadczenie współpracy z innymi kulturami, tolerancji, zdolności radzenia sobie z przeciwnościami, poszanowania drugiego człowieka. Dzięki natomiast pracy zawodowej w międzynarodowych korporacjach technologicznych, wie jak wygląda nowoczesny rynek pracy, jak ważna jest kreatywność, wytyczanie nowych ścieżek i zdolność do szybkich adaptacji do ciągłych zmian.
Pan Mińkowski prowadził dla uczniów dwa tematycznie różne warsztaty: „Rwanda. Jądro ciemności?” i „Jaki zawód wybrać skoro wszędzie będzie sztuczna inteligencja?”

W sposób przystępny i ciekawy przedstawił przebieg swojego  pobytu w Afryce. Wyświetlił on prezentację multimedialną bogatą w barwne opisy różnorodnych miejsc, które odwiedził. Przedstawił przy tym informacje o historii, kulturze i wyglądzie mieszkańców tych terenów. Uczestnicy warsztatów mogli zadawać pytania, na które prowadzący udzielał wyczerpujących odpowiedzi. Elementem zajęć była także praca zespołowa. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i wspólnie rozwiązywali zadanie polegające na zgromadzeniu informacji o wojnach, które miały miejsce na określonych kontynentach. Na koniec uczestnicy warsztatów wypełnili ankietę dotyczącą tolerancji w różnych dziedzinach życia. Wyniki ankiety pokazały, iż uczniowie naszej szkoły wykazują wysoki poziom tolerancji na powszechnie nieakceptowane grupy społeczne.
Zajęcia przeprowadzone przez Pana Mińkowskiego stanowiły urozmaicenie nauki zdalnej. Poszerzyły one wiedzę uczniów naszej szkoły, którą będą mogli wykorzystać na lekcjach geografii czy historii. Z pewnością wzbudziły zainteresowanie uczestników otaczającym nas światem.
Warsztaty te niewątpliwie też zachęcą wielu spośród uczestniczący do pogłębienia zaprezentowanej tematyki we własnym zakresie.