Wycieczka klas 2c i 3c do Trójmiasta

Data publikacji: czerwiec 2022

Uczniowie i uczennice klas 3c i 2c wraz z wychowawczyniami p. Emilią Babacz, p. Moniką Tykwą oraz z p. Aliną Raczkowską udali się na wycieczkę do Trójmiasta w ramach programu z MEiN „Poznaj Polskę”.

Dzień 1

W poniedziałek o  godz. 06:00 wyruszyliśmy z dworca PKS w Słupcy w kierunku Pomorza. Z początku pogoda nam nie dopisywała, ale gdy dotarliśmy do pierwszego punktu wycieczki (zamek krzyżacki w Malborku), rozpogodziło się. Zwiedzając zamek, dowiedzieliśmy się wielu  ciekawostek o fortecy m.in. tego, że gdyby mury obronne zostały ustawione w linii prostej, to ich długość wynosiłaby 10 km.

Kolejnym punktem na mapie wycieczki było Muzeum Wisły w Tczewie, gdzie zobaczyliśmy, jak zmieniała się Wisła oraz transport po niej. Późnym popołudniem dojechaliśmy do naszej bazy noclegowej – Władysławowa. Po wypakowaniu się i obiadokolacji udaliśmy się na plażę, gdzie spędziliśmy miło czas.

Dzień 2

Drugiego dnia naszej wycieczki zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sopotu, gdzie zobaczyliśmy sopockie molo, Grand Hotel, dom zdrojowy i urocze wille, których w Sopocie nie brakuje. Byliśmy też na sopockiej plaży i tzw. monciaku, gdzie widzieliśmy pomnik kaprala Wojtka (niedźwiedzia).

Później udaliśmy się do Gdyni, gdzie nasz spacer po mieście modernizmu rozpoczęliśmy na skwarze Kościuszki. Tam weszliśmy to pierwszego muzeum, którym był statek  – Dar Pomorza. Następnie spacerowaliśmy po Gdyni, oglądając urocze zabudowania. Późnej udaliśmy się do portu morskiego w Gdyni, gdzie obecnie mieści się interaktywne muzeum emigracji. Po wizycie w muzeum wróciliśmy do Władysławowa, gdzie po kolacji oglądaliśmy mecz piłki nożnej z udziałem polskiej reprezentacji.

Dzień 3

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem. Po spakowaniu walizek do autokaru udaliśmy się do miejsca, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa, czyli na Westerplatte. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji np. tego, że polscy żołnierze byli operowali przez lekarza bez znieczulenia i bez przyrządów chirurgicznych. Niestety, wiele zabudowań, które pamiętają wojnę, zostało zniszczonych przez komunistów w latach 60. XX wieku.

Następnie udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku, gdzie dowiedzieliśmy się,  jak doszło do wybuchu strajku w Stoczni Gdańskiej i powstania  NSZZ Solidarność, poznaliśmy  również codzienne życie w PRL oraz przemiany polityczne w 1989r.

Drugim punktem w Gdańsku było Muzeum II Wojny Światowej, gdzie zobaczyliśmy m.in. mundury wojskowe, militaria, ale także pamiątki po żołnierzach zamordowanych w Katyniu oraz rzeczy osobiste Żydów, którzy zginęli w obozach śmierci. Po wizycie w muzeum spacerowaliśmy po starówce Gdańska, gdzie zjedliśmy obiad. Po posiłku udaliśmy się w drogę powrotną do Słupcy i godzinie 22:00 dotarliśmy na dworzec PKS w Słupcy.