Co jest potrzebne w diecie maturzysty, aby zwiększyć szanse na dobre wyniki na egzaminie?

Data publikacji: grudzień 2022

W ramach klasy patronackiej  we współpracy  z Akademią Nauk Stosowanych w Koninie odbyły się warsztaty dietetyczne ,w trakcie których maturzyści z klasy 4b wysłuchali wykładu dr n. med. Agaty Juruć o psychologicznych aspektach jedzenia. Zajęcia miały formę prelekcji połączonej z ciekawą prezentacją multimedialną i ich celem było zwrócenie uwagi na prawidłowe odżywianie oraz zdrowy styl życia.

Prelegentka przedstawiła główne mity i fakty dotyczące żywienia, zaprezentowała wyniki badań w tym obszarze oraz praktyczne porady, jak dbać o nasze zdrowie.    Dr Agata Juruć odpowiedziała na nurtujące klasę pytania oraz przeprowadziła quiz internetowy, który pomógł uczniom usystematyzować zdobytą podczas spotkania wiedzę na temat mądrego odżywiania się.

Następnie odbyły się ćwiczenia mające na celu analizę składu ciała przy użyciu metody bioimpedancji elektrycznej. Licealiści mieli okazję sprawdzić swój skład ciała w zakresie takich parametrów jak: zawartość tkanki tłuszczowej i mięśniowej, zawartość wody, wiek fizjologiczny czy ilość tanki tłuszczowej otaczającej narządy.  W zajęciach uczestniczyli także studenci trzeciego roku dietetyki, którzy wykonywali pomiary parametrów ciała, a następnie wyjaśniali naszym uczniom uzyskane wyniki. Rozmowy ze studentami były okazją do zebrania praktycznych informacji na temat studiów na Wydziale nauk o Zdrowiu ANS w Koninie. Po zakończonych badaniach dr.Juruć wyjaśniła sposób analizy wyników składu ciała, wskazała sposoby poprawy tych parametrów, które w istotny sposób mogą wpływać na stan zdrowia a w szczególności na pojawienie się chorób cywilizacyjnych takich jak miażdżyca , nadciśnienie czy cukrzyca.

Na zakończenie spotkania dr Agata Juruć życząc powodzenia na egzaminie maturalnym zwróciła uwagę na „żywieniowy aspekt” sukcesu. Zaproponowała modele żywieniowe, dzięki którym komórki nerwowe maturzystów będą efektywniej pracowały co zaowocuje dobrym wynikiem egzaminu dojrzałości.